Hush

Idag har jag varit ledig och imorgon och på söndag jobbar jag, så idag har varit en njutardag!
Jag har inte haft en dator på flera månader, den gick isönder någon vekca innan vi flyttade. Så nu bor vi inte i Skurup längre och vi har en till hund! :)
 
Jag har ätit frukost till lyxfällan idag med en kopp te till lyxfällan. Sedan tränade jag yoga och det är så svårt för mig för jag har så lite tålamod och så dålig fysisk styrka till att stå i statiska övningar, men övning ger färdighet och vill verkligen arbeta på mina svagheter! Så jag gör yoga varje dag (30 days of yoga) tog dock två dagars uppehåll men fortsatte där jag var idag.
 
Har en ombré som jag la in en toning i, sedan gjorde jag en ansiktsmask jag använder bodyshops teatree ansiktsskrubb/mask och deras tea tree olja samt deras ansiktsttvål. Den serien är otroligt bra mot aknen! Har dealat med den här aknen i tre år nu och är lagom trött på den så har bestämt mig för att gå emot min egna moral och sätta in en hormonspiral igen. Sedan jag tog ut den har jag fått akne och gått upp massa i vikt. Jag har ju PCOS och det är om jag sätter in hormoner som balanserar. Så nu håller jag verkligen tummarna på att aknen och övervikten/viktökningen minskar och jag inte gör detta i onödan. När jag var 15 år fick jag problem med akne och sedan försvann den efter ett år och jag skaffade p-stav. p-staven gjorde tyvärr att jag blödde otroligt mycket så den åkte ut och blev ersatt av hormonspiral där min mens försvann helt men depressioner blev inte helt ovanliga. om inte något så har jag lärt mig hur jag ska hantera mina dippar. nu orkar jag inte mer. Men under den tiden hade jag ingen viktuppgång och jag hade ingen akne.
 
Jag gick ner och mötte Lollo på tågstationen med hundarna och vi köpte middag och snacks! vi lagade tacos hemma hos mig och sedan såg vi skräckfilm med jordnötsringar, godis, ostbågar och läsk! Så skönt att ha lägenheten för sig själv så att man kan vara ifred med sina vänner! :) Vi såg skräckfilmen hush, jag har sett 10 minuter av den förr men inte klarat av att se mer, MEN idag klarade jag det! Det var jobbigt i vissa stunder men vi klarade det och jag märkte att jag lärde mig snabbt att vänja mig vid rädslan och var inte ens rädd när jag gick hem med hundarna efter att ha följt Lollo till stationen direkt efter filmen :)
 
Jag har börjat andra och sista terminen i skolan så snart är jag förhoppningsvis en undersköterska. blir rätt så skoltrött ibland, känner att jag aldrig riktigt kommer in i pluggandet för jag jobbar också, så för mig är det jättesvårt att bara koncentrera mig på plugget, men hittills har jag klarat det och ska göra mitt bästa för att slutföra utbildningen! Jag har även gått med i kören igen och träffat en gammal vän där så det är superroligt! Jag behöver verkligen få sjunga, mår så bra av det :)

Kommentera här: