Hektiskt

Mitt liv de senaste månaderna har varit så hektiskt för mig. Jag är en människa som behöver en hel dag där jag inte har något planerat, där jag får tid för att städa lite, göra ansiktsmasker och bara njuta, det är det positiva med att jag jobbar inom vården för då får jag heldagar ensamma hemma som jag kan göra dessa sakerna på. Men under den senaste tiden så har jag verkligen pressat mig själv, men märker nu att jag pluggar inte om jag känner att det blir för mycket. Men det är inte många ensamdagar jag har fått de senaste veckorna, jag har börjat plugga två heldagar i veckan 8-16:30, så då är jag i skolan sedan jobbar jag fortfarande samma procent som förut. Men jag är såklart inställd på detta och har slutat räknat hur många dagar irad som jag jobbar/pluggar utan att jag är ledig en dag, det brukar ligga mellan 9-12 dagar, men mitt schema blir bättre nu när det är bättre planerat. 
 
Nu är jag inne på min tredje lediga dag irad och är lite frustrerad för jag kan inte göra någonting. I torsdags skulle jag ha jobbat men tog semester för jag skulle till gynekologen. Idag skulle jag ha jobbat men var tvungen att sjukanmäla mig och imorgon tog jag semester för Frans ska bjuda mig på brunch :) 
Jag är frustrerad för jag har lyckats att få inflamation i mina biceps. Jag kan inte sträcka ut mina armar alls, de gör så himla ont heeela tiden. Igår trodde vi att det bara va en hemsk träningsvärk så jag masserade, duschade i varmt vatten 2 gånger, stretchade, men det är bara värre idag så jag sjukanmälde mig och ringde 1177, sköterskan sa att jag har inlamation och ska äta ipren och alvedon. Så för en gångs skull tar jag faktiskt medicin, akutsjukvården är jag så tacksam för. Och det roliga är att jag bestämde mig för att träna ETT pass efter skolan i onsdags efter att inte ha tränbat på någon månad, såklart får jag inflamation, det var en intensiv träning för mig som inte tränat på länge och det var många liknande övningar. Det var en WOD, men under tiden kändes det inte värre än det brukar jobba och jag tog det faktiskt lugnt å tillät mig att vila mycket. Hoppas jag kan jobba på måndag, tycker detta är en konstig sak att sjukanmäla sig för, jag kan inte ens ta på mina kläder, hur ska jag ta på någon annan deras kläder? Kan inte rasta min hund eller någonting. Tycker jag istället borde blivit sjukskriven, ska ringa vårdcentralen på måndag och se vad som gäller om  det inte blivit bättre. Det är tre dagar sedan jag tränade och idag är det bara värre fast jag tar smärtlindring nu, haha. 
 
 
 
 

Kommentera här: