Lägenheten


Det har hänt så mycket på så kort tid känns det som. Ibland får man nog stanna upp och tänka på allt som hänt på en sådan kort period. Jag och F lyckades flytta två gånger på samma månad samtidigt som jag jobbade som mest på jobbet. Jag har inte varit ledig mycket i sommar, men det har gått ihop endå. 
 
Först flyttade vi till en gästlägenhet som låg i en källare där vi skulle vänta på att en annan lägenhet en trappa upp skulle bli ledig. Men vi insåg när vi bodde där att det skulle ta längre tid än  vi hade trott. En dag fick jag ett sms från en hyresvärd som undra om vi var intresserade av hennes hyreslägenhet då vi inte tagit ner vår annons på blocket. Så vi kollade för skojs skull och skulle se om det var något för oss. Och det var det. Enligt mig var den lägenheten 20 ggr bättre än den vi väntade på. Den vi bor i nu är stor, vi får ha våra katter här (fick vi inte i den andra, så dåligt). Och den är så himla vacker och charmig. Så vi flyttade hit några dagar efter visningen. Nu packar vi upp i lugn och ro och tar en sak i taget. 
 
Jag ser fram emot att inreda mitt rum. Jag har planer på en mysig fåtölj med mysiga filtar i, ett litet bord brevid så att jag kan ställa min tekopp och bok. ljusslingor överallt i rummet, gardiner, två mysiga mattor. En mitt i rummet och en under skrivbordet, yoga matta, en spegel med belysning runt om. Mer förvaring till smink och liknande. Har precis beställt hem en rullvagn från Ikea som ska stå bredvid skrivbordet. Ska även ha en fin taklampa.
 
 

                                           Walk in closet som ligger bredvid/i mitt rum

                                          
                          

 
                                            Köket ska vi snart fixa också, matbord osv.
 
 
 
 

Kommentera här: