Underbar dag!

Jag och Frans var hos hans föräldrar på landet, så skönt för både Ellie och oss! Vi hjälpte dem att flytta på två soffor i deras hus så i år ska vi fira jul i ett nytt vardagsrum :) Vi åt thaimat tillsammans till lunch sedan bakade jag å F världens godaste saffransbullar med vaniljfyllning i till julafton och badade i badkaret första gången sedan vi flyttade därifrån, jag tror det var i juni vi flyttade, så det var superefterlängtat! Jag hade i en lavendelolja.
 

                  Lavendel är otroligt bra för människan och jag har bestämt mig för att dricka mer lavendel te för jag har märkt att örten har hjälpt mig så mycket. Lavendel stödjer ditt immunsystem, örten hjälper till så att du får ett balanserat hormonsystem vilket de flesta människor behöver då hormonsystemet blir obalanserat när vi bl.a äter socker, mjöl och mjölk. De råvaror som höjer vårt blodsocker gör oss stressade och hormonerna kommer i obalans. Man får ett lugn när man använder lavendel och den dämpar ångest och stress.
Jag fick denna oljan när jag fyllde 20 av en vän till F's mamma. Jag gick igenom ångestperioder och nedstämdhet. Så fort jag blev nedstämd så tog jag ett bad med den oljan, kollade på en serie som gjorde mig glad samtidigt, lagade bra mat för kroppen och gick ut en lång runda i naturen och då försvann min ångest och nedstämdhet. Om jag inte hade gjort något för att förhindra den så hade den lett till en depression vilket som såklart kan vara nyttigt för många men onödigt med en återkommande. Med att en depression kan vara nyttigt så menar jag att från min erfarenhet så har jag förstått att något i mitt liv har varit fel som gjort att jag fått en depression, såklart. Om allt hade varit bra hade jag aldrig fått den. Så då har jag fått lära mig vad som gör mig deprimerad och lärt mig att lyssna på min kropp vad den vill och behöver för att må bra, framför allt mitt sinne. Fast depressioner är otroligt jobbiga, ångestfyllda och tröttsamma så är de kanske där för att lära oss något(om man vill), och för att det leder till kanske något ännu bättre i framtiden.





 
Denna dagen har gett mig mer energi, lycka och tacksamhet.
 
 
 

Kommentera här: