Tips mot nedstämdhet och ångest.

Jag vaknade med ångest och tvekade på allting och trodde att allt kommer tas ifrån mig. Jag hatar att känna mig nedstämd, jag avskyr verkligen det. Här är några saker jag gjort och kommer att göra för att min nedstämdhet ska försvinna och jag är nedstämd för att jag har jobbat så lite på senaste tiden, vilket jag hatar. Och att jag inte tränar.
 
  • Tog ett bad med lavendelolja i, lavendeln gör att ens känslor balanseras och man blir lugn. Kände mig lite bättre efter det och var då bestämd för att göra fler saker som ska hjälpa mig.
  • Jag läste på nätet att det är bra att träna, så jag har bestämt mig för att gå ner till bussen senare idag (2-3 km) och jag vet att jag börjar träna crossfit imorgon, så det lugnar definitivt ner mig.
  • Det är bra att äta bananer och ägg (finns såklart andra livsmedel) för att höja serotonin nivån i hjärnan, så jag gjorde banan pannkakor till lunch, en mixar en banan med två ägg och lite salt, sedan steker man dem i plättjärn då de är svårare att vända på när de är stora. Drack även ett glas mjölk som också ska höja serotoninivån.
Jag har valt att ta sirap på mina bananplättar, något som också är supergott är kokos med drottningsylt!
  • Jag tog in katterna och Snövit myser jättemycket med mig just nu, det blir en också glad av.
  • kl 16:00 ska jag på mindfullness med mina tjejkompisar, och det kommer att hjälpa extremt mycket. Om en inte kan gå på ett mindfullness ''möte'' så kan en ladda ner en mindfullness app i mobilen som en kan lyssna på, den hjälper också! 
Nu vet jag ju att jag ska på en utbildning inom jobbet imorgon från 8-16 och sedan ska jag träna på kvällen och då kommer jag att må mycket bättre, ska försöka hitta en balans de kommande veckorna tills jag får mycket jobb, men som tur ska jag träna ungefär 3 ggr/veckan.
 
 

Kommentera här: